Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Lilja Lumilla

Thursday 18 June 2015

LAKE GARDA

P6130015P6150259P6130035P6130077P6150341P6150336P6150408P6130118 P6150277P6150449P6150379P6150426
Viime perjantaina hyppäsimme kymmenen hengen voimin vuokra-autoihin ja hurauttelimme Italiaan, Gardajärvelle. Tätä matkaa olimme odottaneet jo pitkään, sillä varasimme sen jo kauan sitten. Vaikka majoituksen kanssa meinasi tulla ongelmia, kaikki kääntyi parhain päin ja pääsimme oikein kivaan hotelliin yöksi. Maisemat olivat henkeäsalpaavia, samoin pienet ja mutkikkaat tiet vuorten rinteillä. Välillä olin vähän sydän syrjällään, mutta onneksi meillä oli vastuulliset ammattikuskit ratissa, eikä mitään sattunut. Pikkuhiljaa nämäkin pikkutiet muuttuivat enemmän hauskoiksi kuin pelottaviksi.

Hotellimme sijaitsi Tremosinessa, Gardajärvellä. Reitti hotellillemme oli pitkä vuoren rinnettä pitkin ja välillä ajettiin myös vuoren sisässä. Valitettavasti ilma ei ollut kovin aurinkoinen ensimmäistä päivää lukuunottamatta, mutta lämpötila pysyi kuitenkin hellelukemissa koko matkan ajan. Auringonotto kuului alkuperäiseen matkasuunnitelmaamme, mutta sen peruuntuminen ei lopulta haitannut, sillä lähistöllä oli niin paljon muuta nähtävää ja tehtävää. Kävimme mm. Sirmionessa, jossa oli jokin linna ja pääsimme siellä myös uimaan lämpimään järviveteen. Lisäksi menimme gondoolihissillä ylös Monte Baldon huipulle, josta näki koko järven (vaikka pilvet olivatkin vähän edessä). Yli 1700 m korkeudessa ei kuitenkaan ollut mikään lämmin, vain 11,4 astetta ja järkyttävä tuuli. Siinä oli reissaajilla pikkuisen viileä värjötellä pelkissä topeissa ja shortseissa, mutta maisemat olivat kyllä palelemisen arvoiset.

Kiertelimme myös Gardajärven muita pikkukyliä, ja otimme tuhottoman määrän valokuvia. Myöhemmin saan vielä lisää valokuvamatskua kavereiltani, ja postaan niistä ehkä parhaat palat. Lisäksi kävimme Veronassa, josta teen vielä erillisen postauksen. Matkalla söimme pääasiassa ulkona, mutta parina iltana kokkailimme myös hotellillamme. Ulkona syömämme ruoka ei ollut niin hyvää kuin odotimme, pizzakin vain ui juustossa. Ruuan laatu toki yleensä on huonoa jos syö turistipaikoissa, harmi vaan ettei tuolla tuntunut juuri olevan mitään muita.

Tällä reissulla ei tapahtunut mitään ikävää - kerrankin. Kaikki meni niin nappiin kuin olla ja voi. Gardajärvi on varmasti yksi kauneimpia paikkoja missä olen ollut, ja suosittelen sitä matkakohteena ihan ehdottomasti! Auton vuokraaminen tosin on must, koska muuten siellä ei pääse liikkumaan mitenkään (toinen vaihtoehto on polkupyörä).

Here's some pictures from our trip to Lake Garda, Italy. We went there last week, from Friday to Tuesday and it is definitely one of the most beautiful places I've ever been to. There were ten of us, and we had a very nice hotel in Tremosine. The sun wasn't shining very much, but it didn't really bother us. We drove through the small villages along the lake and went up to Monte Baldo, where you could see the whole lake (or you could have, if there weren't that many clouds). The views were breathtaking and so were the small and curvy roads on the hills. First I was scared of them, but by the time it started to seem more like fun. We also visited Verona, but I'm going to make a separate post about that.